środa, 14 września 2016

Kopa Biskupia

Jak dotąd końcówka lata jest bardzo słoneczna, dlatego też postanowiliśmy wybrać się na małą wycieczkę. Piękne widoki, trochę ruchu i świeże powietrze to wszystko zapewniła nam wyprawa na Kopę. Aż trudno uwierzyć, że tak niedaleko od nas znajduje się tak cudowne miejsce. Kopa Biskupia jest najwyższym wzniesieniem województwa opolskiego. Jest najwyższym szczytem w polskiej części gór opawskich, jednak najwyższy punkt góry z piękną wieżą widokową znajduje się po czeskiej stronie. O tym, że widok z Kopy jest piękny o każdej porze roku, wiedziałam od dawna- w końcu wdrapywałam się na nią nieraz. Co innego mój mąż, dla niego było to pierwsze spotkanie z Kopą. Dlatego ta wycieczka był dla mnie taka interesująca, ciekawa byłam jego reakcji na widoki z góry. Nie spodziewaliśmy się, że gdy dojdziemy na szczyt nie będzie tam nikogo oprócz nas i pana w sklepiku z napojami. Cudownie i do tego złapał nas zachód słońca. Piękny widok, co zresztą sami będziecie mogli zobaczyć na zdjęciach.














Na szczycie znajduje się wieża widokowa o wysokości 18 metrów. Jej pierwowzór powstał w roku 1898 wybudowany przez Morawsko- Śląskie Sudeckie Towarzystwo Górskie na cześć 50-lecia panowania cesarza Franciszka Józefa. Obecna wieża została przebudowana i w roku 1996 udostępniona turystom. Wyprawa miejscami trudna ( w końcu to szczyt o wysokości 890 m.n.p.m), zwłaszcza jak się nie ma za dobrej kondycji, ale warta podjęcia. Tak nam się spodobało, że zamierzamy wybrać się na Kopę Biskupią jeszcze w zimie. Wróciliśmy zmęczeni ale szczęśliwi i chyba o to właśnie chodzi w takich wycieczkach.

4 komentarze:

  1. Piękna okolica można miło spędzić wolny czas całą rodziną
    również w okresie zimowym.
    Bardzo polecam :)

    .

    OdpowiedzUsuń
  2. Byłam mnóstwo razy ;) Moje rodzinne strony. Miło powspominać, bo teraz mieszkam już daleko od tego miejsca.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja też zawsze miło wspominam moje wszystkie wyprawy na Kopę :) To również moje rodzinne strony- jak ten świat mały :)

      Usuń