poniedziałek, 6 marca 2017

Sushi

Sushi jest japońską potrawą, złożoną z gotowanego ryżu zaprawianego octem ryżowym oraz wszelkiej maści dodatków, składających się przeważnie z surowych kawałków ryb, owoców morza, wodorostów nori, warzyw, grzybów itd.
W naszym kraju sushi jest ciągle mniej popularne niż np. na zachodzie Europy, z czego to wynika? Trudno powiedzieć, być może z nieco wyższej ceny,  lub po prostu wolimy zjeść coś, czego smak dobrze znamy i wiemy, że nie będziemy niemiło zaskoczeni np. pizzę.
Tradycyjne sushi spożywa się palcami lub pałeczkami, o i tu znowu pojawiają się schody, bo przecież jedzenie pałeczkami wcale nie jest takie proste dla przeciętnego Kowalskiego. Sama miałam z tym problem, ale jakoś sobie poradziłam. Moja rada- przed wizytą w restauracji sushi, warto również pooglądać filmiki na You Tubie o tym jak jeść przy pomocy pałeczek.W restauracjach podaje się sos sojowy do maczania, zielony japoński chrzan wasabi o intensywnym smaku oraz zieloną herbatę, która doskonale oczyszcza kubki smakowe.


Dzisiaj chciałabym zapoznać się z Waszym zdaniem na temat sushi. Lubicie jeść sushi? A może perspektywa zjedzenia surowej ryby, jakoś Wam nie "leży" :)  Ja ostatnio miałam okazję jeść wyśmienite sushi, muszę się przyznać, że pierwszy raz próbowałam takich rarytasów. Smak był tak powalający, że teraz zastanawiam się nad samodzielnym przyrządzeniem takiego dania. Tylko za bardzo nie wiem, jak się za to zabrać :)


Z chęcią przygotowałabym sushi w domowym zaciszu, więc jeśli znacie jakieś fajne przepisy, to podzielcie się w komentarzu pod tym postem. Może uda mi się wyczarować coś podobnego samodzielne, kto to wie :)

14 komentarzy:

  1. Ja nie jestem amatorką sushi, jakoś nie potrafię się przełamać
    Podoba mi się sposób podania, ale ta surowa ryba... może kiedyś mi się odmieni. :-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi smakowało, ale bez westchnień. Jednak może nie było idealnie zrobione :) Domowe jest z pewnością lepsze. Ja nie jadłam z surową rybą, ale łosoś surowy jest OK, więc nie miałabym z tym problemów :)

    OdpowiedzUsuń
  3. uwielbiam suszi:D robiłam własne i byłam w knajpie na nim:D

    OdpowiedzUsuń
  4. Mmm- delicious!
    I`m following ur blog with a great pleasure via GFC
    Please join me
    Sunny Eri: beauty experience

    OdpowiedzUsuń
  5. Uwielbiam sushi! :)))) Mogłabym jeść tonami...

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy jeszcze nie jadłam sushi i wcale mi nie spieszno :D

    OdpowiedzUsuń
  7. Uwielbiam sushi i z doświadczenia wie, ze przy takim domowej roboty najwięcej problemow jest z przygotowaniem ryżu...

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam i sama często robię :) bardzo ładnie podane :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Szczerze ? to nie jadłam nigdy.Twoje wygląda bardzo zachęcająco :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Nigdy nie jadłam sushi ale od X czasu mam ochotę spróbować. Jedynie boję się, że trafię na jakieś niezbyt specjalne, bo wszystko zależy od przygotowania. No i, że będzie nieświeże i się otruje :D

    OdpowiedzUsuń
  11. Ha ja nie jadłam nigdy sushi :)

    OdpowiedzUsuń
  12. lubię od czasu do czasu, ale żyć bez suszi też mogę:)

    OdpowiedzUsuń
  13. Jadłam kiedyś ale nie do końca mi zasmakowały te przysmaki :P Wiele osób chwali ale ja wiem, że to nie dla mnie

    OdpowiedzUsuń
  14. Mniam mniam nigdy nie jadłam...

    OdpowiedzUsuń